سنگ اوپال و زیبایی خاص آن

سنگ اوپال و زیبایی خاص آن

یکی از سنگ‌های ارزشمند و قیمتی سنگ اوپال است. این سنگ در فرهنگ‌های مختلف نام‌های متفاوتی مانند عین‌الهر دارد. درجه سختی سنگ اوپال بین 5/5 تا 6 است. آیا در مورد انواع رنگ سنگ اوپال و نحوه نگهداری از آن چیزی می‌دانید؟ پس همراه ما باشید.

امروزه با پی بردن به خواص فوق العاده انواع سنگ، از آن‌ها در مواردی مانند تولید دستبند، گردنبند و زیورآلات مختلف استفاده می‌کنند. سنگ اوپال یکی از ارزشمندترین و بهترین نوع این سنگ‌ها است که تقریبا نیمه شفاف است و برخی معتقدند که داشتن آن عشق و خوشبختی را به زندگی می‌آورد. در این محتوا قصد داریم توضیحاتی مفیدی درمورد این سنگ در اختیار شما قرار دهیم.

عناوینی که با هم در ادامه می‌خوانیم:

کمی در مورد سنگ اوپال

اوپال، سنگی با جلوه‌ای شگفت‌انگیز و ترکیبی از دی‌اکسید سیلیکون هیدرات آمورف است که در دنیای جواهرات به عنوان یک ماده معدنی شناخته می‌شود. این سنگ که در فرهنگ‌های مختلف با نام‌هایی چون عین‌الهَر و عین‌الشمس شناخته می‌شود. در طیف وسیعی از رنگ‌ها از جمله سفید، آبی شیری، خاکستری، سرخ، زرد، سبز، قهوه‌ای و سیاه یافت می‌شود. نادرترین نوع اوپال، با رنگ سرخ بر روی زمینه‌ای سیاه، به شدت مورد توجه است. اوپال به عنوان سنگ ملی استرالیا شناخته می‌شود زیرا بیش از ۹۷ درصد از منابع جهانی آن در این کشور قرار دارد. واژه اوپال از زبان هندی گرفته شده و در زبان سانسکریت به معنای “سنگ قیمتی” است. این سنگ که به دلیل طیف‌های رنگین کمانی مورد علاقه هنرمندان است. همچنین به طلسم خوشبختی معروف است و در میان نقاشان، موسیقی‌دانان و هنرپیشه‌ها طرفداران زیادی دارد.

انواع رنگ‌های سنگ اوپال

اوپال، با طیف رنگی خیره‌کننده‌ای که دارد، یکی از سنگ‌های جواهری پرطرفدار است. این سنگ در رنگ‌های متنوعی یافت می‌شود که هر کدام جلوه‌ای منحصر به فرد دارند. از رنگ‌های رایج مانند سفید و سبز گرفته تا رنگ‌های کمیاب‌تر مانند قرمز و سیاه، اوپال تنوعی بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارد. اوپال‌های با پس‌زمینه‌ تیره به دلیل جلوه‌ نوری شبیه به رقص نورهای رنگارنگ در تاریکی، از ارزش و قیمت بالاتری برخوردار هستند. در ادامه، به بررسی دقیق‌تر انواع رنگ‌های اوپال می‌پردازیم:

  • اوپال سیاه: این نوع اوپال، که از خاکستری تیره تا سیاه متغیر است. به عنوان یکی از نادرترین و باارزش‌ترین اوپال‌ها شناخته می‌شود و در سال ۲۰۰۸ به عنوان سنگ جواهر ایالت نیوساوت‌ولز توسط دولت استرالیا معرفی شد.
  • اوپال کریستالی: شفافیت خاصی دارد. اوپال کریستالی به راحتی قابل تشخیص است و رنگ‌های در هم تنیده‌ آن جلوه‌ای خاص به این سنگ می‌بخشد.
  • اوپال نیمه کریستالی: این نوع اوپال با پس‌زمینه‌ سفید روشن و غیر شفاف، درخشش کمتری دارد و نمایی متفاوت از اوپال کریستالی ارائه می‌دهد.
  • اوپال سفید: با پس‌زمینه‌ سفید است. اوپال سفید در نگاه اول قابل تشخیص است و جلوه‌ای دلنشین دارد.
  • اوپال آتشین: بدون بازی رنگ و نور است. اوپال آتشین نیمه‌شفاف است و رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد و نارنجی را به خود می‌گیرد.
  • اوپال عسلی: با رنگ زرد و بافتی مات و کدر، اوپال عسلی فاقد درخشندگی و تلالو است.
  • اوپال پراز: با رنگ زرد متمایل به قهوه‌ای و درخششی موم مانند، اوپال پراز نمایی متفاوت از سایر اوپال‌ها دارد.
سنگ اوپال و تاثیر آن

تاثیر اوپال بر چاکراها

  • اوپال سفید: این سنگ با عنصر آب هم‌خوانی دارد و روی تمام چاکراها اثرگذار است. همچنین در زمان انجام مدیتیشن باعث می‌شود که انسان خود را پاک کند.
  • اوپال سیاه: این سنگ با عنصر طوفان هم‌خوانی دارد و در چاکرا درمانی به تقویت چاکرای ریشه و تاج کمک می‌کند.
  • اوپال آتشین: این سنگ با عنصر آتش هم‌خوانی دارد و در چاکرا درمانی به تقویت چاکرای ناف کمک می‌کند. استفاده از این سنگ باعث می‌شود که انرژی خلاقیت و صلح در انسان جریان پیدا کند.
  • اوپال معمولی: این سنگ با عنصر زمین هم‌خوانی دارد و باعث می‌شود که انسان به درون خود نگاه کند و زخم‌های روانی خود را درمان کند.
  • اوپال آرگون: این سنگ نیز با عنصر آتش هم‌خوانی دارد و به چاکرای قلب و تاج مربوط می‌شود.

نحوه نگهداری

اوپال‌ها خیلی ظریف هستند و اگر خشک بشوند، به راحتی می‌ترکند یا سطح آن‌ها خراش می‌خورد. اگر در یک منطقۀ خشک زندگی می‌کنید، باید اوپال‌هایتان را در یک محیط مرطوب نگه دارید. راه‌حل مناسب این است که اوپال‌ها را در یک کیسۀ زیپ‌دار و همراه با یک تکه پارچۀ تر قرار دهید. خوب است بدانید اوپال ها آب دارند و به تغییرات دما بسیار حساسند. همچنین با سختی 5.5 تا ۶ است که می‌توانید آن را با یک اسفنج تر و یک پارچۀ لطیف تمیز کنید. فراموش نکنید که حتما سنگ را با آب گرم بشویید تا باقیمانده صابون را پاک کنید. برای نگهداری سنگ اوپال آنها را در یک پارچه بپیچید و در یک جعبه نرم بگذارید.

امیدواریم مطالب فوق برای شما همراهان عزیز مثل همیشه کاربردی بوده باشد. ممنون می‌شویم نظرها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

تیم محتوای دایاگلد

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود، * دارها الزامی هست

آخرین عناوین

نویسندگان برتر