پابند طلا و زیبایی خاص آن در پا

پابند طلا و زیبایی خاص آن در پا

اگر بخواهیم با توجه به تنوع بالای طلا و جواهر در دنیای امروز یک مدل از پرطرفدارترین‌ها را معرفی کنیم، باید به سراغ پابند طلا برویم. این مدل از طلا بین زنان طرفداران زیادی دارد. آیا در مورد انواع پابندطلا و نحوه استفاده از آن چیزی می‌دانید؟ پس همراه ما باشید.

امروز طلا و جواهرات مختلف با تنوع و گستردگی زیادی روبه‌رو است. یکی از پرطرفدارترین مدل‌های طلا و زیورآلات پابند طلا است. به طور کلی پابند طلا براساس خلاقیت طراح در مدل‌های متنوع درست می‌شود و طرفداران مختص به خود را دارد. استفاده از پابند طلا صرفاً در مهمانی‌ها و مراسم‌های دوستانه کاربرد دارد و استفاده آن در محیط‌های رسمی کمی نامعقول است. در این متن می‌خواهیم اطلاعات کافی و تکمیلی در اختیار شما در مورد پابند طلا قرار دهیم تا با مطالعه آن بتوانید بهترین پابند را برای خود انتخاب کنید و زیبایی استایل خود را چند برابر کنید.

عناوینی که با هم در ادامه می‌خوانیم:

پابند طلا زنانه چیست؟

پابند به عنوان یک اکسسوری جذاب در دنیای مد وجود دارد که با متریال‌های متفاوتی تولید می‌شود و به دور مچ پا پیچیده می‌شود. این زیورآلات می‌تواند جذابیت پاهای شما را چند برابر کند. پابند طلا معمولاً از جنس طلا یا نقره است اما نمونه‌های ارزان قیمت مانند استیل نیز در بازار وجود دارد.

تاریخچه شکل‌گیری پابند طلا به چه صورتی است؟

متاسفانه زادگاه اصلی پابند طلا به درستی مشخص نیست اما در چندین قرن گذشته در کشور هند خانم‌ها خلخال به پا می‌بستند و زنان مصری نیز از دوره ماقبل تاریخ مصر از پابند طلا برای زینت بخشی به پاهای خود استفاده می‌کردند. همان‌طور که می‌دانید در مصر استفاده از پابند طلا به عنوان یک وسیله زینتی برای زنان در هر طبقه اجتماعی به شمار می‌رود و زنان اشرافی این زینت را به پای خود می‌بستند. پابندها در کشور مصر تنوع بسیاری پیدا کرده است؛ از فلزات گران قیمت برای ثروتمندان تا فلزات ارزان قیمت برای قشر پایین و طبقه متوسط جامعه درست می‌شود. همچنین پابند طلا مورد استفاده برای رقصنده‌ها با آویز‌های متفاوت است.

در آسیای جنوبی داستانی در مورد پابند طلا وجود دارد. زنان اهل گرجستان اغلب پابندهای سنگینی به پا می‌بستند که نماد وابستگی‌های قبیله‌ای به شمار می‌آمد. یکی از نشانه‌های زنان متاهل در هند استفاده از پابند طلا است تا زمانی که وارد اتاق می‌شوند پابند به صدا در بیاید و مردان با آنها صحبت نکنند. جالب است بدانید که در آسیای شرقی زن‌ها پابندهایی را به هر دو پای خود می‌بستند که توسط یک زنجیر به هم متصل بود.

بیشتر بدانید: دستبند چرم و طلای زنانه به همراه معرفی 10 مدل پرطرفدار

دلیل استفاده از این مدل پابندها این است که زنان و دختران آرام قدم بردارند و گام‌های کوتاهی داشته باشند. پابندهای برنزی در کشورهای اروپایی رواج پیدا کرد. در شهرهای حاشیه رود دانوب و در حوالی کوه‌های آلپ، راین، آتلانتیک و بسیاری از قسمت‌های اروپایی زنان برای زینت بخشیدن به پاهای خود از پابند استفاده می‌کردند. گفتنی است که در سال ۱۹۳۰ میلادی در قرن 20 استفاده از پابند طلا به عنوان اکسسوری سال دوباره مد شد و خانم‌های زیادی به آن علاقه‌مند شدند.

انواع مدل‌های پابند طلا زنانه

به طور کلی پابندها به 2 دسته انعطاف‌پذیر و ثابت تقسیم‌بندی می‌شوند. پابندهای انعطاف‌پذیر در هند به نام پابال نیز شهرت دارد و در ساخت این مدل پابندها از تعدادی حلقه‌های زنجیری به همراه زنگوله و آویز استفاده می‌شود. این پابندها به هنگام راه رفتن صدای قابل توجهی تولید می‌کنند. پابندهای ثابت نیز از فلزهای مسطح و صاف ایجاد می‌شود و تنها در یک قسمت از مچ پا ثابت باقی می‌ماند. انواع دیگر پابندها به شرح زیر است.

انواع پابند طلا

پابندهای مهره‌دار

همان‌طور که می‌دانید پابندهای مهره‌دار بیشتر در فصل تابستان کاربرد دارد و بر روی صندل‌ها می‌تواند ظاهری جذاب به شما ببخشد.

پابند چرمی

پابندهای چرمی نمونه دیگری از انواع پابند و اکسسوری‌های چرمی هستند. این پابندها برای استفاده با هر نوع لباسی مانند شلوار جین، شلوارک یا دامن کوتاه مناسب است و هرگز از مد نمی‌افتد. برخی از مچ بندهای چرمی دارای یک بست است که برای اندازه‌های متفاوت مچ پا به راحتی قابل تنظیم است.

پابندهای رشته‌ای

نمونه دیگری از پابندها مدل‌های رشته‌ای ساده و شیک هستند. این مدل از پابند طلا برای افرادی که قصد جلب توجه زیادی ندارند، گزینه‌ای مناسب است.

در هنگام انتخاب پابند به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

رنگ پوست

یکی از مواردی که در هنگام خرید زیورآلات و جواهرات باید همواره مد نظر قرار بگیرد توجه به رنگ پوست است. رنگ پوست در زیبا نشان دادن جواهرات بسیار اهمیت دارد. افرادی که دارای تناژ پوستی سرد هستند و رنگ پوست آنها روشن است بهتر است از پابند طلای زرد استفاده کنند. از طرفی دیگر افرادی که دارای تناژ پوستی گرم هستند و رنگ پوستی آنها سبزه یا برنزه است، بهتر است از ترکیبات طلای سفید کمک بگیرد. همچنین افرادی که رنگ پوست گندمی دارند، می‌توانند از پابند طلای زرد نیز استفاده کنند.

بیشتر بدانید: همه چیز در مورد سنگ یشم

نوع پابند طلا و فرم مچ پا

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید پابند باید مورد توجه قرار دهید فرم مچ پا است. در صورتی که شما دارای پاهای لاغر با قوزک پای کوچک هستید، بهتر است از پابندهای ظریف استفاده کنید تا ترکیبی جذاب به وجود بیاورید. توجه داشته باشید استفاده از پابندهای بزرگ بر روی مچ لاغر می‌تواند لاغر بودن مچ پا را بیش از حد نمایش دهد و تناسب را از بین ببرد. از طرفی دیگر اگر مچ پای شما چاق یا توپر است سعی کنید از پابندهای آویزدار استفاده کنید.

توجه به کفش

یکی از نکات دیگری که هنگام خرید پابند باید در نظر بگیرید این است که هر مدل کفشی پابند مناسب خود را می‌طلبد. سعی کنید که در فصل تابستان از پابندهای آویزدار بر روی صندل‌های روباز و در فصل زمستان از پابندهای بدون آویز بر روی کتانی کمک بگیرید.

توجه به لباس

تناسب لباس با زیورآلات همواره مورد توجه طراحان مد است. به طور کلی استفاده از زیورآلات باید متناسب با لباس شما باشد. به عنوان مثال پابند همراه با شلوار یا دامن کوتاه می‌تواند جذابیت شما را چند برابر کند.

امیدواریم مطالب فوق تا حدودی شما را با جذابیت پابند طلا آشنا کرده باشد. ممنون می‌شویم تا نظرها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

تیم محتوای دایاگلد

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود، * دارها الزامی هست

آخرین عناوین

نویسندگان برتر