اجرت طلا و طلای کم اجرت چیست و چه تفاوتی با طلای دست دوم دارد؟

اجرت طلا و طلای کم اجرت چیست و چه تفاوتی با طلای دست دوم دارد؟

طلا و جواهر از جمله زیورآلات گرانبها و محبوب بین مردم است. همچنین در بین زیورآلات طلا، طلای کم اجرت، طرفدار زیادی دارد که بهتر است تا در رابطه با آن اطلاعاتی داشته باشید، پس همراه با ما باشید

با توجه به قدمت طلا خوب است در مورد اجرت طلا چیزی بدانیم. طلا و جواهر یکی از زیورآلاتیست که از گذشته تا به امروز به شکل‌های مختلف در بین مردم وجود داشته است. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع توجه کنیم، می‌فهمیم طلا و جواهر یکی از بهترین و گرانبهاترین زیورآلاتی هستند که با گذشت زمان همچنان ارزش خود را حفظ کرده‌اند. زمانی که یک ظرف سفالی می‌خرید، شما فقط هزینه گل به کار رفته در ساخت را پرداخت نمی‌کنید، بلکه هزینه مواد، دستمزد سازنده، سود فروش، مالیات و هزینه‌هایی از این قبیل را پرداخت می‌کنید. همین مسئله در مورد طلا هم صادق است زیرا شما موقع خرید طلا در کنار پرداخت هزینه‌های دیگر، هزینه ساخت طلا هم پرداخت می‌کنید.

طلای کم اجرت در واقع همان طلاهای ساده و ظریف هستند که یکی از پرفروش‌ترین نوع طلا محسوب می‌شوند. برخی از مردم طلای کم اجرت را با طلای بدون اجرت(دست دوم) اشتباه می‌گیرند زیرا تفاوت‌های این دو مدل طلا را نمی‌دانند. اگر در مورد طلای کم اجرت سوالی در ذهن دارید یا حتی کنجکاو هستید تا با نحوه محاسبه اجرت طلا آشنا شوید، این محتوا دقیقا برای شما همراهان عزیز است. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

عنوان‌هایی که در ادامه خواهید خواند:

اجرت طلا و نحوه محاسبه آن

عوامل تاثیر گذار در دستمزد طلا ساز

حجم کاری طلاساز به چه معنا است؟

مختصری در مورد طلای کم اجرت

آیا طلای کم اجرت برای سرمایه گذاری مناسب است؟

چه تفاوتی بین طلای نو ظریف و طلای دست دوم وجود دارد؟

اجرت طلا و نحوه محاسبه آن

زمانی که شما طلایی را خریداری می‌کنید، یکی از دلایلی که روی قیمت طلا اثر گذار است، اجرت طلا (دستمزد طلا) است. قیمت طلای خام براساس وزن، عیار و قیمت به روز محاسبه می‌شود، سپس دستمزدی برای طلاساز در نظر می‌گیرند که همون اجرت طلا نام دارد. در واقع اجرت طلا همان هزینه‌ای است که خریدار طلا بابت طراحی و ساخت آن باید بدهد. همچنین بعضی از مدل‌های طلا اجرت ساخت بیشتر و برخی اجرت پایین‌تری دارند. خریداران طلا امروزه معمولا دنبال مدل‌هایی هستند که در عین ظرافت اجرت کمتری دارد. شیوه محاسبه اجرت طلا به دو صورت ریالی و درصدی است. در محاسبه درصدی اجرت طلا فروش قیمت طلای خام را به عنوان دستمزد در نظر می‌گیرد اما برخی از طلا فروشان دستمزد خود را به صورت ثابت و ریالی حساب می‌کنند. موقع خرید طلا حتما از طلا فروش نحوه محاسبه اجرت و مقدار آن را سوال کنید.

عوامل تاثیر گذار در دستمزد طلا ساز

وقتی که طلا فروش محصولات خود را از سازنده طلا می‌خرد، در واقع بین آن‌ها توافقی صورت می‌گیرد که در آن بر پایه برخی از فاکتورها دستمزد سازنده طلا را مشخص می‌کنند که خریدار وظیفه پرداخت آن را دارد. در این بین یکی از فاکتورهایی که در دستمزد طلاساز اثر دارد، این است که اجرت طلا را براساس وزن آن مشخص می‌شود. بیشتر مردم تصور می‌کنند، هر چه وزن طلا بیشتر باشد، اجرت آن هم بیشتر است اما کاملا برعکس است زیرا بین این دو رابطه معکوسی وجود دارد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم هر چقدر وزن طلا بیشتر باشد، دستمزد ساخت آن کمتر است. احتمالا با شنیدن این حرف کمی تعجب کردید، حق دارید ولی خوب است بدانید برای طلاساز فرقی ندارد، وزن طلا چقدر است یا چه سبکی دارد، در هر صورت او برای کارش زمان می‌گذارد و زحمت زیادی می‌کشد. طلاساز همان قدر که روی طلا با وزن سبک کار می‌کند، روی طلای با وزن سنگین هم زمان می‌گذارد. قیمت طلاهای سبک‌تر معمولا کم می‌شود و اینجور مواقع اگر دستمزد خوبی به طلاساز نرسد، زحمتش بی نتیجه است. به عنوان مثال یک انگشتری که 5 گرم وزن دارد، طلاساز به ازای هر گرم 40 هزار تومان دریافت می‌کند. این یعنی در مجموع 200هزار تومان اجرت این انگشتر است.

بیشتر بدانید: محاسبه قیمت طلا به تفکیک اجرت، مالیات و …

حجم کاری طلاساز به چه معنا است؟

امروزه تجهیزات تخصصی تقریبا در همه حوزه‌ها وارد شده است. در بخش طلا ما تجهیزات خاصی داریم که در ساخت انواع مدل‌های طلا بسیار کمک می‌کنند. درست است که این وسایل زحمت انسان را کمتر می‌کنند اما هزینه خرید و نگهداری از آن‌ها بالاست. بنابراین اجرت طلا هم بالا می‌رود. با یک نگاه دقیق متوجه می‌شوید که طلاهایی که توسط این تجهیزات به روز ساخته می‌شوند، ظریف‌تر و یکدست‌تر و تنوع زیادی دارد و در مدت کمی ساخته می‌شوند.

سازنده طلا بسته به نوع سفارش از لوازم‌های متفاوتی استفاده می‌کند که هر کدام قیمتی جدا دارند. طلاساز ممکن است سنگی را تراش دهد یا طرح خاصی روی آن حک کند. در نتیجه تمام این کارها به حجم کاری طلاسازی معروف است. هر چقدر حجم کاری طلاساز بیشتر شود، اجرت هم بیشتر می‌شود. سنگ‌ها چون قیمت بالایی دارند و در ساخت محصولاتی مانند انگشتر و گردنبندی به کار می‌رود، دستمزد بیشتر و قیمت بالاتری دارند چون شما باید هزینه سنگ را به طور مجزا پرداخت کنید.

نکاتی در مورد طلای کم اجرت

مختصری در مورد طلای کم اجرت

طلای کم اجرت به نوعی از زیورآلات می‌گویند که نسبت به بقیه هزینه ساخت کمتری دارند مانند زنجیر طلا و النگو طلا. این نوع زیورآلات چون برای ساخت آن دقت زیادی لازم نیست و آسان‌تر است، توسط دستگاه CNC انجام می‌شود. دستمزد طلاهایی که به صورت عمده تولید می‌شوند، نسبت به سایر زیورآلات کم یا نزدیک صفر است. بعضی اوقات به خاطر سفارش‌های زیاد و اعتبار بالای طلا فروش، طلاساز اجرت کمتری در نظر می‌گیرد. در نتیجه قیمت نهایی طلا کمتر می‌شود. این کار برای طلاساز بسیار سود آور است زیرا اجرت کمتر دستمزد بهتری به همراه دارد.

آیا طلای کم اجرت برای سرمایه گذاری مناسب است؟

طلای کم اجرت و خرید طلای دست دوم گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری هستند. این نوع طلا هم در زمان خرید هم در زمان فروش سودآوری خوبی هم برای فروشنده و هم خریدار دارند و یک معامله دو سر برد است. در سال‌های اخیر مردم زیادی برای حفظ سرمایه خود از این نوع طلاها خریداری کرده‌اند. لازم است قبل از خرید تفاوت‌ این دو نوع طلا را بدانید که در قسمت بعد برای شما توضیح داده‌ایم.

چه تفاوتی بین طلای نو و طلای دست دوم وجود دارد؟

طلای دست دوم به طلایی می‌گویند که قبلا خریداری شده و بعدها به طلا فروش فروخته می‌شود. کسانی که این مدل طلا را مجددا می‌خرند، نیاز به پرداخت اجرت(دستمزد) ندارند. طلای کم اجرت طلای نویی است که با دستمزد پایین ساخته و فروخته می‌شوند. به منظور جلوگیری از کلاهبرداری هنگامی که قصد خرید طلای کم اجرت را دارید به مراکز معتبر طلا و جواهر مراجعه کنید تا به اشتباه طلای دست دوم را به جای طلای کم اجرت نخرید.

طلای کم اجرت همان‌طور که گفتیم برای کسانی که بودجه کمتری دارند با صرفه‌تر و بهتر است زیرا محصول ساده هزینه ساخت و طراحی کمی دارند. سعی کردیم هر آنچه که لازم است در مورد دستمزد ساخت طلا برای شما همراهان عزیز بگوییم. امیدواریم مفید و کاربردی بوده باشد.

دایاگلد

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

1 اظهار نظر

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود، * دارها الزامی هست

1 اظهار نظر

  • الا
    1402/08/29, 11:46 ق.ظ

    ممنون بابت,ویدیو ی خوبتون من اکثرا در کنار کاری که دارم برای پس انداز و سرمایه گذاری پرسود طلا خام و بدون اجرت خریداری میکنم اما الان جدیدا با یه سایتی اشنا شدم به نام طلاسی که واسه پس انداز و سرمایه گذاری انلاین خیلی خوبه ی مزیت خوبی که داره اینه که شروع قیمت طلا از 50 هزار تومانه این سایت برای کسانی مناسبه که به دنبال سرمایه گذاری پرسود هستن میتوانندبا خرید فروش طلای خام و بدون اجرت به کسب درامد برسن

    REPLY

آخرین عناوین

نویسندگان برتر

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط