دستبند طلا و نکاتی که بهتر است بدانید

دستبند طلا و نکاتی که بهتر است بدانید

یکی از زیورآلات طلا که محبوبیت زیادی بین زنان و مردان دارد، دستبند طلاست. همچنین دستبند طلا یک هدیه مناسب است و در صورتی که سلیقه طرف مقابل را بدانیم بهتر هم می‌شود، با توجه به انواع مختلف دستبند بهتر است نکاتی را بدانید تا انتخابی راحت تر داشته باشید.

از بین زیورآلات طلا، دستبند طلا محبوبیت خاصی بین زنان و مردان دارد. در بین آقایان خرید دستبند بسیار رایج است و یکی از کادوهایی که خانم‌ها می‌توانند به آقایان دهند، همین دستنبد طلا است. قبل از خرید زیورآلات و هدیه به طرف مقابل حتما سلیقه طرف را بدانید چون بعضی افراد کلا از طلا خوششان نمی‌آید. افرادی که از ساعت مچی و انگشتر استفاده نمی‌کنند، احتمالا زیورآلات دوست ندارند. امروزه با توجه به تنوع بالایی که در زیورآلات طلا خصوصا دستبند طلا وجود دارد، برای این‌که بتوانیم یک خرید خوب داشته باشیم و چیزی را انتخاب کنیم که از همه لحاظ مناسب باشد، باید یکسری نکات را بدانیم. همراهان عزیز پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این محتوا مفید و کابردی همراه ما باشید تا شما در خرید یک دستنبد طلا راهنمایی کنیم.

عنوان‌هایی که در ادامه خواهید خواند:

نگاهی به سابقه استفاده از دستبند

استفاده از دستبند به زمان‌های خیلی قدیم برمی‌گردد. قدیم دستبندها از جنس عاج فیل، استخوان، چوب و چرم بوده‌اند. این دستبندها در قدیم کاربردهای متفاوتی مانند نماد مذهب و دین، نشان شجاعت، نشان مقام اجتماعی، سیاسی و شانس را داشتند. دستبند چون دور مچ را می‌گیرد، یک وسیله تزئینی است که در زیبایی تاثیر زیادی دارد.

انواع رنگ زیورآلات طلا

امروزه می‌بینیم که ویترین‌های طلا فروشی پر از رنگ‌ها متنوعی از انواع طلا است. همچنین عیار طلا در رنگ و قیمت آن بی‌تاثیر نیست. رنگ‌های متفاوت زیورآلات عبارتند از:

  • زرد: رنگ طبیعی و کلاسیک طلا است و مورد علاقه خیلی از افراد می‌باشد.
  • سفید: علت رنگ آن ترکیب با فلزاتی مانند مس، نیکل، روی و پالادیوم است.
  • صورتی(رزگلد): از ترکیب طلا با مس این رنگ خاص درست می‌شود.
  • سبز: این رنگ وقتی طلا و نقره را با هم ترکیب کنیم، درست می‌شود.
  • سیاه: یک روکش از جنس روتنیوم این رنگ را ایجاد می‌کند.
  • بنفش: زمانی که طلا با آلومینیوم و ایندیوم ترکیب شود، این رنگ به دست می‌آید.

نکته: رایج‌ترین رنگ طلا، زرد، سفید و رزگلد است.

مدل دستبند طلا

مدل‌های دستبند طلا برای خانم‌ها و آقایان بسیار متنوع است و در این بین دستبند زنانه ظریف‌تر و طراحی خاصی دارد. هر کس متناسب با سلیقه و موقعیتی که دارد می‌تواند انتخاب کند. مدل‌های متفاوت دستبند طلا عبارتند از:

  • دستبند زنجیری: جزو ساده‌ترین نوع دستبند طبقه بندی می‌شوند و تشکیل شده از حلقه‌هایی به رنگ‌های مختلف می‌باشد. همین‌طور دستبندهایی که از دو رنگ طلا در ساخت آن استفاده می‌شود، جلوه بیشتری دارند.
  • دستبند النگویی: خاص‌ترین مدل دستبند است. این مدل بر خلاف سایر مدل‌ها خاصیت انعطاف پذیری ندارد. اگر بخواهیم تفاوت این مدل دستبند را با النگو بگوییم این است که این دستبند ها قفل دارند و به راحتی باز و بسته می‌شوند. یکی از مزایای این مدل دستبند این است که با لباس‌های ساده و اسپرت و هم با لباس‌های مجلسی خیلی خوب ست می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های آن وقتی با دست کاری انجام می‌دهیم، مزاحمتی ندارد. در گذشته زنان آسیای جنوبی مانند هند و پاکستان و سریلانکا این مدل دستبند را استفاده می‌کردند.
  • دستبند کاف: این مدل دستبند قفل ندارد و بسته به سایز دست شما تنظیم می‌شود. خانم‌ها معمولا دستبند طلا یا نقره از این مدل دارند و آقایان از این مدل دستبند چرم آن را دارند.
  • دستبند لینک: از اتصال فلزهایی از جنس طلا یا نقره این مدل دستبند درست می‌شود. اگر لاغر هستید و دست‌های ظریفی دارید، این مدل بسیار مناسب و زیباست. همچنین با انواع استایل‌ها ست می‌شود.

مدل‌های دیگر

  • دستبند تنیس: این مدل دستبند که به آن دستبند الماسی هم می‌گویند با همه لباس‌ها حتی لباس ورزشی ست می‌شوند. بسیار براق است و قطعات الماس داخل آن به صورت متقارن به هم وصل شده است.
  • دستبند کارتیر: یکی از ماندگارترین مدل و لاکچری‌ترین نوع دستبند است که به خاطر طراحی خاصی که دارد، بسیار زیباست.
  • دستبند چرم: طی سال‌های اخیر این مدل دستبند به خاطر این‌که قسمت اصلی از چرم است و طلا یا نقره روی آن کار شده است، طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت این دستبندها این است که نام شخص‌، ماه تولد یا نشانه‌های دیگر با طلا یا نقره روی آن حک می‌شوند.
  • دستبند مروارید: این مدل از دستبند وقتی با طلا ترکیب می‌شوند، زیبایی خاصی دارند که هم به صورت زنجیری از مروارید و هم تک نگین وجود دارد. دستبندهای مروارید برای مهمانی و مجالس رسمی بسیار مناسب و بی‌نظیر هستند.
انواع مدل دستبند طلا

انواع قفل دستبند

یکی از مواردی که هنگام خرید دستبند باید حواسمان باشد، نوع قفل آن است چون ایمنی و استحکام دستبند به آن بستگی دارد که برخی از انواع آن را می‌توان به صورت زیر نام برد:

  • قفل لابستر: این قفل یکی از رایج‌ترین نوع قفل در بین دستبندهاست. احتمالا دستبندی را دیده‌اید که قفل آن مدل اشک است و با یک شست در پشت به راحتی باز و بسته می‌شود.
  • آهنربایی: برخی از دستبندها این قفل را دارند که دو طرف را کاملا به هم می‌چسباند.
  • بشکه‌ای: این قفل دو قسمت شبیه هم دارد که وقتی می‌چرخانید در هم محکم می‌شوند.
  • قفل ضامن دار: یک قسمت دایره‌ای و یک قسمت Tشکل دارد که دایره در قسمت T شکل قرار می‌گیرد.
  • قفل S : یک قلاب مانند دارد که هر سر آن یک طرف دستبند است و باعث می‌شود دو سر کاملا با هم چفت بشوند.

نکته: حتما به مدل دستبند و نوع قفلی که دارد، در زمان خرید دقت کنید.

دستبند طلا را کدام دستمان بندازیم؟

معمولا قاعده خاصی برای این‌که دستبند را در کدام دست بندازید، وجود ندارد. طراحان و کسانی که در زمینه مد کار می‌کنند، معتقدند بهتر است، دستبند در دست مخالف ساعت بندازید، حتی اگر ساعت نمی‌بندید.

انتخاب مدل دستبند براساس رنگ پوست

در اصول ست کردن دستبند طلا یکی از نکاتی که به آن باید توجه شود، سردی و گرمی پوست است. اگر به رگ‌های روی مچ دست خود دقت کنیم، متوجه می‌شویم که سه حالت دارد:

  • رنگ رگ آبی(بنفش): این حالت پوست شما را در طیف رنگ‌های سرد مانند صورتی، زرد یا قرمز قرار می‌دهد. این افراد بهتر است از نقره، طلای سفید یا رزگلد استفاده کنند. اگر خواستند از طلا استفاده کنند از طلاهای با عیار کم و دستبندهای چرم بندازند.
  • رگ سبز: پوست شما در طیف رنگ‌های گرم مانند هلویی، سبز زیتونی و زرد تیره قرار می‌گیرد. بهتر است از طلاهای زرد و رز گلد با درجه قرمزی بیشتر و دستبندهای چرمی و بافت استفاده شود.
  • پوست خنثی: ترکیبی از پوست سرد و گرم است. این افراد براساس تیرگی پوست می‌توانند از رنگ‌های مختلف طلا استفاده کنند.

نکات تکمیلی در مورد خرید دستبند طلا

موقع خرید دستبند همان‌طور که در بخش قبل گفتیم با توجه به رنگ پوست می‌توانید انتخاب کنید. یکی دیگر از فاکتورهایی که در خرید دستبند در نظر گرفته می‌شود، انتخاب براساس سایز مناسب دست است، خیلی تنگ یا گشاد هر دو مورد مناسب نیست. همین‌طور نوع لباسی که می‌پوشید در جلوه بیشتر دستبند تاثیر دارد. به عنوان مثال وقتی که لباس‌های شب بدون آستین یا لباس‌های آستین دار می‌پوشید، سبک دستبند شما را کاملا نشان می‌دهد. خوب نیست از مدل دستبندی استفاده کنید که اصلا معلوم نیست و زیر آستین لباس مخفی می‌شود یا امکان دارد دستبند به آستین شما گیر کند که در اینجور مواقع باید اصول ست کردن لباس با مدل دستبند را تا حدودی بدانید.

انتخاب دستنبد براساس موقعیت کاری خود یکی از مواردی است که در انتخاب دستبند توجه باید کرد زیرا ممکن است دستبندهای سنگین و پهن یا آویزدار برای استفاده روزانه مناسب نباشند. برای محل کار از دستبندهای ساده ولی مقاوم استفاده کنید. اگر قرار کاری یا جلسه دارید و می‌خواهید دستبند شما به چشم بیاید از دو مدل ظریف کنار هم استفاده کنید.

نکاتی که به شما در خرید دستبند کمک می‌کند:

  • مدل‌هایی که روی‌ آن‌ها سنگ و الماس کار شده است و زیبایی خیره کننده‌ای دارند، برای قرارهای عاشقانه مناسب است.
  • دستبندهای مروارید یا دستبندهایی که سنگ‌های بزرگ دارند، برای مراسم‌های خاص مناسب است.

نکته: در طول روز به علت سرما و گرما امکان تغییر سایز است، پس چند بار دور مچ دست خود را به وسیله متر یا نوار کاغذی نازک و منعطف اندازه‌گیری کنید.

تمام سعی خود را کردیم که با گفتن این محتوا، اطلاعات خوبی در مورد انتخاب دستبند طلا در اختیار شما همراهان عزیز بگذاریم و به شما در یک خرید عالی کمک کنیم.

دایاگلد

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود، * دارها الزامی هست

آخرین عناوین

نویسندگان برتر

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط