انتخاب طلا براساس رنگ پوست و نکاتی قابل توجه

انتخاب طلا براساس رنگ پوست و نکاتی قابل توجه

یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش زندگی برای خانم‌ها خرید و انتخاب طلا است. یکی از نکاتی که در جذابیت بیشتر استایل تاثیر دارد، انتخاب طلا براساس رنگ پوست است. آیا در مورد تشخیص توناژ رنگ پوست و انتخاب طلا متناسب با رنگ پوست چیزی می‌دانید؟

خرید طلا همواره به عنوان یکی از لذت بخش‌ترین و خاطره انگیزترین خریدها برای افراد مختلف مخصوصاً خانم‌ها به حساب می‌آید. انتخاب اکسسوری و زیورآلات می‌تواند در جذابیت استایل شما بسیار تاثیرگذار باشد. یکی از نکات مهمی که همواره در هنگام خرید طلا باید مورد توجه قرار دهید، این است که به رنگ پوست خود دقت کنید. در هنگام خرید طلا بهتر است که به تناژ رنگ پوست خود توجه داشته باشید تا متناسب با هارمونی رنگ پوست خود انتخاب درستی داشته باشید.

از طرفی دیگر گزینه‌ای که انتخاب می‌کنیم باید با استایل و تیپ شما همخوانی داشته باشد تا به این ترتیب به جذابیت شما اضافه کند. در این متن به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید متناسب با رنگ پوست خود طلا و جواهرات متفاوتی را انتخاب کنید و به جذابیت و شیک بودن استایل خود بی‌افزایید.

عناوینی که با هم در ادامه می‌خوانیم:

اصول ست کردن طلا با رنگ پوست به چه صورتی است؟

یکی از بزرگترین اشتباهات رایج افراد این است که تصور می‌کنند، اگر رنگ پوست روشنی داشته باشند زمینه رنگی پوست آنها گرم نیست. به عبارت دیگر باید گفت که زمینه رنگی پوست انسان به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود. افرادی که دارای زمینه پوستی سرد هستند، رنگ پوست آنها با ته‌مایه صورتی، قرمز و آبی است. از طرفی دیگر برخی افراد که دارای رنگ پوست گرم دارند، پوست آن‌ها دارای ته‌مایه زرد، هلویی و طلایی است. همچنین رنگ خنثی شامل ترکیبی از دو رنگ سرد و گرم می‌شود.

  • در صورتی که شما رنگ پوست سرد دارید، می‌توانید از رنگ‌های آبی، سبز، صورتی، یاسی، فیروزه‌ای و قرمز روشن بهره ببرید. این رنگ‌ها در تناژ پوست شما به خوبی نمایان می‌شوند و جلوه مناسبی پیدا می‌کند.
  • در صورتی که شما دارای رنگ پوست گرم هستید، می‌توانید به سراغ رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز، قهوه‌ای و عاجی بروید.
  • افرادی که دارای رنگ پوست خنثی هستند، در انتخاب محدودیت زیادی ندارند و هر چیزی انتخاب کنند، مناسب آنها است.
انتخاب طلا براساس تناژ رنگ پوست

چگونه تناژ رنگ پوست خود را تشخیص دهیم؟

یکی از سوال‌های مهم که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید، این است که چگونه تناژ و رنگ پوست خود را تشخیص بدهیم. برای اینکه بدانید طلا با رنگ گرم باید انتخاب کنید یا رنگ سرد، اولین کار این است که رنگ پوست خود را بشناسید. به همین دلیل کافیست با کمک روش‌های زیر این کار را انجام دهید.

استفاده از رنگ رگ‌های بدن

برای این کار باید به رگ‌های روی پوست دستتان توجه کنید. در صورتی که بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ یا نور خورشید بگیرید و ته رنگ رگ‌های دست شما آبی باشد، یعنی رنگ پوست شما سرد است و باید به سراغ طلاها و جواهراتی متناسب با رنگ پوست خود بروید. چنانچه رگ‌ها ته رنگ سبز داشته باشند یعنی رنگ پوست شما گرم است و باید به سراغ جواهرات و زیورآلاتی بروید که دارای رنگ‌های زرد، نارنجی و سبز هستند.

استفاده از نور آفتاب

همچنین یک روش دیگر برای تشخیص سرد یا گرم بودن پوست شما وجود دارد. برای این کار در هنگامی که آفتاب منجر به سوختگی پوست شما شود و پوست شما قرمز شود، یعنی پوست سردی دارید و چنانچه پوست شما در اثر آفتاب سوختگی طلایی یا قهوه‌ای شود، یعنی پوست شما گرم است.

استفاده از جواهرات

یکی دیگر از راه‌های تشخیص رنگ پوست توجه به رنگ جواهرات است. برای این کار شما می‌توانید برخی از جواهرات طلای زرد و سفید را بپوشید و ببینید که در کدام یک بهتر دیده می‌شوید. در صورتی که طلای زرد بیشتر با رنگ پوست شما تناسب داشت شما دارای رنگ پوست گرم هستید و اگر طلای نقره‌ای و سفید با رنگ پوست شما تناسب داشت شما دارای رنگ پوست سرد هستید.

بیشتر بدانید: پابند طلا و زیبایی خاص آن در پا

انتخاب طلا متناسب با رنگ پوست

رنگ پوست سرد و انتخاب طلا

در صورتی که رنگ پوست شما سرد است باید از طلاهای سفید استفاده کنید. این طلاها جلوه‌ای بی‌نظیر به پوست شما می‌بخشند و شما را بسیار جذاب‌تر نشان می‌دهند.

رنگ پوست گرم 

رنگ پوست خود را مشخص کردید، باید بدانید که طلای مناسب رنگ پوست شما رزگلد یا زرد است. این رنگ طلا بر روی پوست شما جلوه‌ای ویژه و خاص پیدا می‌کند. همچنین شما می‌توانید از رنگ‌هایی مانند صورتی، طلایی و قرمز نیز بهره ببرید. از طرفی دیگر شما می‌توانید از سنگ الماس در انواع زیورآلات خود استفاده کنید.

رنگ پوست خنثی

اگر شما دارای رنگ پوست طبیعی و خنثی هستید، هیچ محدوده‌ای در انتخاب رنگ طلا و زیورآلات ندارید. در صورت استفاده از انواع رنگ‌ها می‌توانید به زیباترین شکل ممکن بدرخشید. تنها کافی است که در این حالت طلا را با لباس و استایل خود ست کنید.

اهمیت رنگ طلا و همخوانی آن با پوست، چشم و مو

در جامعه امروز افراد به شدت به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و در زمان انتخاب طلا حتماً به رنگ پوست، چشم و مو خود توجه ویژه‌ای می‌کنند. این کار موجب می‌شود تا در میان گستردگی و تنوع بیش از حد زیورآلات و اکسسوری دست به بهترین انتخاب بزنند. برای مثال باید گفت که رنگ مو در مجاورت گوشواره و گردنبند قرار دارد و می‌تواند هارمونی قشنگی با آن به وجود بیاورد. برای تهیه گوشواره و گردنبند باید به رنگ موی خود نیز توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید متعادل‌ترین و بهترین تناسب را ایجاد کنید. همچنین انتخاب انگشترهای متفاوت باید متناسب با رنگ پوست دست شما باشد تا زیبایی دستان شما را چند برابر کند.

امیدواریم مطالب فوق برای شما همراهان عزیز جای سوالی را باقی نگذارد. ممنون می‌شویم نظرها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

تیم محتوای دایاگلد

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود، * دارها الزامی هست

آخرین عناوین

نویسندگان برتر