نماد قلب در اکسسوری طلا

نماد قلب در اکسسوری طلا

طلا و جواهر جزو زیورآلاتی هستند که طرفداران زیادی دارند. در گذشته صنعت مد و اکسسوری مانند امروزه دارای تنوع نبوده است. در عصر حاضر انواع مختلف زیورآلات و اکسسوری وجود دارد. به عنوان مثال انواع مختلفی از طرح قلب وجود دارد. آیا با انواع نماد قلب در زیورآلات آشنا هستید؟ پس همراه ما باشید.

طلا و جواهرات از گذشته تا به امروز طرفداران بسیار زیادی داشته و دارد. در زمان گذشته گستردگی اکسسوری در صنعت مد کمتر بوده است و تنها افراد معروف از آن استقبال می‌کردند. در عصر حاضر شاهد طرفداران زیاد اکسسوری هستیم که از انواع مختلف اکسسوری و زیورآلات متنوع استفاده می‌کنند. امروزه از نماد قلب در صنعت مد و اکسسوری بسیار استفاده می‌شود. در ظاهر ممکن است معنی و مفهوم طرح قلب واضح باشد اما در حقیقت ریشه‌های تاریخی بسیار زیادی دارد. انواع مدل‌های قلب در اکسسوری و زیورآلات به کار رفته به معنای عشق، دوستی و محبت است.

پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا نماد قلب در طلا را دقیق‌تر بررسی کنیم.

تاریخچه نماد قلب در اکسسوری

یکی از نمادهای پرطرفدار در صنعت مد و اکسسوری نماد قلب می‌باشد. ایده قلب نشان‌دهنده عشق است و از گذشته‌های بسیار دور تا امروزه ادامه پیدا کرده است. طرح قلب در اکسسوری‌های متفاوت و زیادی وجود دارد. اولین نمونه شناخته شده از نماد قلب مربوط به قرون وسطی است که در یک سنجاق سینه و حلقه به کار رفته است. همچنین ممکن است بر روی طرح قلب شعر کوتاه و عاشقانه حکاکی شود.

از طرفی دیگر در فرهنگ اروپا از سنجاق سینه بسیار استفاده می‌شود. در دوران باستان قلب‌های نامتقارن برای حفاظت در برابر جادو و بیماری کاربرد زیادی داشته است. پس از گذشت زمان معنی قلب با عشق آمیخته شده است و به عبارت دیگر می‌توان گفت که هر فردی اگر از اکسسوری قلب استفاده کند در حقیقت با عشق جادو شده است. همچنین شکل قلب در گذشته به شکل گلابی بوده است و امروزه متقارن شده است.

بیشتر بدانید: هدیه برای خانم‌ها و معرفی 10 محصول پرطرفدار برای هدیه دادن

انواع طرح‌های قلب در زیورآلات

اکسسوری با طرح قلب دارای انواع متفاوتی می‌باشد که انتخاب هر یک از آن‌ها اگر متناسب با سلیقه و استایل شما باشد جلوه زیباتری دارد. نماد قلب بسیار متنوع است که برخی از پرکاربردترین آن‌ها عبارتند از:

  • قلب توخالی: در حقیقت یکی از پرکاربردترین نمادهای قلب می‌باشد. این مدل در انواع زیورآلات متفاوت مانند دستبند، گوشواره، گردنبند و انگشتر در سایزها و رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. قلب توخالی به نوعی حاکی از باز بودن قلب هدیه گیرنده می‌باشد و با باز کردن قلب خود اجازه می‌دهید که محبت و عشق در آن نفوذ کند. همچنین یکی از مزیت‌های قلب تو خالی این است که می‌توانید با زنجیرهای مختلف از آن استفاده کنید و حتی زنجیر را از قسمت‌های مختلف پلاک رد کنید. از طرفی دیگر قلب توخالی بر روی دستبند برای افرادی که مچ پر دارند، بسیار زیبا جلوه می‌کند. قلب توخالی دارای وزن سبک و قیمت پایین می‌باشد، بنابراین برای هدیه همواره گزینه مناسبی است.
  • قلب توپر: به نوعی نشان‌دهنده عشق عمیق است. از قلب توپر برای گوشواره و گردنبند بسیار استفاده می‌شود. قلب تو پر دارای وزن بیشتر و قیمت بالاتری می‌باشد و برای هدیه خاص استفاده می‌شود.
هدیه های خاص برای عاشق ها

مدل‌های دیگر نماد قلب

  • قلب دوتایی داخل یکدیگر: طرح قلب دوتایی به معنی همدلی و تعلق دو فرد به یکدیگر است. در حقیقت زمانی می‌توان از این پلاک استفاده کرد که دو نفر با هم متحد شوند. این طرح بیشتر در گردنبند زیبایی دارد. همچنین قلب دوتایی می‌تواند بیانگر عشق عمیق دو نفر به یکدیگر نیز باشد.
  • قلب بالدار: طرح بال به گونه‌ای نشان از فرشتگان آسمان می‌باشد و در دین نیز قلب بالدار نشان‌دهنده صوفیان اسلام است. همچنین در فرهنگ ما به معنی عروج می‌باشد. در کل قلب یک طرح پرطرفدار می‌باشد که معانی متفاوتی دارد. به طور کلی قلب بالدار نماد آزادی می‌باشد اما می‌تواند به معنی نبود عزیزان و غم و اندوه نیز به کار رود.
  • قلب قفل دار: این طرح بیشتر در گردنبند و دستبند وجود دارد. این نماد به معنی تعهد یک زوج به یکدیگر و عشق مشترک می‌باشد.
  • طرح آویز قلب: برای دستبند یا ساعت کاربرد زیادی دارد. طرح آویز قلب در حقیقت یک نمای زیبا و منحصر به فرد به زیورآلات شما می‌دهد.

سایر طرح‌های قلب

  • پلاک آویز قلب باز: در این مدل شیک و زیبا قلب به صورت کامل نمی‌باشد و قسمتی از آن باز است. این مدل معنای مذهبی نیز دارد و نماد باروری و عشقی است که در همه وجود دارد. برخی از افراد بر این باورند که این مدل از گردنبند می‌تواند در روزهای سخت به آن‌ها کمک کند و مانند طلسم عمل می‌کند و قادر است انرژی منفی را دور کند. معانی دیگری در مورد این مدل طرح قلب وجو دارد که می‌توان به همدلی بین دو فرد که از هم دور هستند نیز اشاره کرد.
  • ضربان قلب: این طرح دارای معنی متفاوت می‌باشد اما بین عاشقان و اعضای خانواده بسیار پرطرفدار است. از طرفی دیگر می‌توانید آن را نماد احساس شگفت‌انگیز و کسی که شما را به خوبی درک می‌کند، بپندارید. علاوه بر این در مدیتیشن و یوگا معناهای دیگری ضربان قلب دارد و فردی که دارای ضربان آهسته و یکنواخت است دارای آرامش می‌باشد. این نماد می‌تواند برای همدردی نیز استفاده شود.
  • قلب همراه با صلیب: اگر از دسته افراد مذهبی هستید، این نوع پلاک را پیشنهاد می‌دهیم. صلیب یادآور مسیح است و این نوع گردنبند به عنوان نماد ایمان به کار می‌رود.
  • قلب همراه با کلید: به معنی تعهد و اعتماد به فرد خاصی است. از طرفی دیگر در صورتی که به شخص خاصی متعهد هستید، می‌توانید از نماد این گردنبند استفاده کنید.
  • قلب همراه با تیر: در گذشته از این نماد برای بیان احساس ناراحتی و زخم روحی از کسی استفاده می‌‌کردند اما امروزه معنای دیگری پیدا کرده است. در صورتی که تیر به هر کسی اصابت کند، عشق جاودان و پایدار نسبت به آن شخص پیدا کرده است.

محصول‌های مرتبط: نمایش محصول با نماد قلب

چرا از این نماد به عنوان نماد عشق استفاده می‌شود؟

در قرون وسطی برای نخستین بار از نماد قلب استفاده شد که نشان دهنده عشق و دوست داشتن بود. پس از آن در تمامی فرهنگ‌های مختلف از قلب به عنوان نماد عشق و محبت یاد کردند. قلب در حقیقت به نوعی مهمترین قسمت بدن به حساب می‌آید که وظیفه خون رسانی به کل بدن را بر عهده دارد. از طرف دیگر بسیاری از افراد بر این باورند که احساسات در قلب می‌باشد، بنابراین این اندام را به عنوان نماد عشق تلقی می‌کنند.

زمانی که از طرح قلب به عنوان هدیه استفاده می‌شود، می‌تواند معانی متفاوتی را برساند. استفاده از این نماد در کنار طلا به معنی دوست داشتن عمیق و مصمم می‌باشد. طرح قلب در زیورآلات طلا کاربرد و طرفداران بسیار زیادی دارد و همواره می‌تواند به عنوان یک هدیه منحصر به فرد برای عزیزانمان باشد. نماد قلب در جهان امروز در انواع زیورآلات، صنعت مد و پوشاک و پیام‌های شخصی دیده می‌شود. همان‌طور که گفتیم همه ما قلب را نشان دهنده عشق و محبت و عاطفه می‌دانیم.

معنای نماد قلب در باستان

نماد قلب در حقیقت به عنوان نمادی از عشق و علاقه پنداشته می‌شود. فلاسفه یونان و روم مانند ارسطو بر این باور هستند که قلب مرکز احساسات بدن انسان می‌باشد. این موضوع به دهه 1400 میلادی باز می‌گردد. خوب است بدانید که در آن زمان از نماد قلب بر روی کارت‌های بازی در اروپا استفاده می‌کردند. از طرفی دیگر افسانه‌ها و داستان‌های بسیار زیادی در مورد قلب وجود دارد. داستان‌هایی مانند گیاهی با دانه شکل قلب، قلب مقدس عیسی، برگ درخت انجیر، برگ درخت انگور یا افسانه عشق اسکندر از داستان‌های رایج در مورد نماد قلب است.

کاربردهای نماد قلب در گذر زمان

از زمان 1800 میلادی تا به حال از نماد قلب به عنوان عشق رومانتیک یاد شده است. همچنین قلب در متون مذهبی نیز دارای جایگاه عرفانی و روحانی خاصی بوده است. با گذشت زمان در قرن 15 معناهای نماد قلب بسیار متفاوت شد. این نماد در انواع اکسسوری و زیورآلات مخصوصا سنجاق سینه به کار گرفته شد. همچنین قلب در ورق، دسته شمشیر و مراسم تدفین کاربرد زیادی پیدا کرد.

طرح قلب در جهان نشان دهنده عشق می‌باشد و از طرفی دیگر تمام باورها و احساسات و عواطف در قلب انسان‌ها جمع می‌شود. به همین خاطر صنعت مد و اکسسوری از طرح‌های قلب متفاوت و متنوع استفاده می‌کند. ممنون می‌شویم نظرها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

دایاگلد

منبع: a beautiful story

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود، * دارها الزامی هست

آخرین عناوین

نویسندگان برتر