گردنبند چوکر و معرفی 10 مدل برگزیده

گردنبند چوکر و معرفی 10 مدل برگزیده

یکی از اکسسوری‌های زیبا و منحصر به فرد گردنبند چوکر است که مانند طوق دور گردن بسته می‌شود. قدمت این نوع گردنبند به 100 سال پیش برمی‌گردد. چوکر در لغت به معنی وسیله‌ای است که موجب خفگی فرد می‌شود. آیا با مدل‌های پرطرفدار گردنبند چوکر آشنا هستید؟ پس همراه ما باشید.

چوکر مانند یک طوق است که قدمت بسیار زیادی دارد و باید دور گردن قرار بگیرد. متاسفانه اکثر مردم بر این باورند که گردنبند چوکر علامت بدی دارد و نباید استفاده شود اما این باور کاملا اشتباه است و چوکر تنها یک اکسسوری منحصر به فرد و زیبا می‌باشد. امروزه چوکر جزء اکسسوری‌های پرطرفدار در دنیای مد است و با کمک آن می‌توانید یک استایل خاص داشته باشید. در صنعت مد و اکسسوری هر ساله با تنوع و طرح‌های متفاوتی از چوکر غافلگیر می شویم. از طرفی دیگر نیز گردنبند چوکر مورد علاقه بسیاری از افراد معروف است. همچنین قدمت گردنبند چوکر به 100 سال پیش باز می‌گردد و در هر عصری با تنوع و گستردگی بسیاری وارد جامعه می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

عنوان‌هایی که با هم می‌خوانیم:

گردنبند چوکر چیست؟

در زبان انگلیسی واژه چوکر به معنی وسیله‌ای است که موجب خفگی فرد می‌شود. به همین دلیل این گردنبند به نام چوکر معروف است. در صنعت مد و اکسسوری گردنبند چوکر جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از افراد به این نوع گردنبند علاقه دارند. بنابراین همواره در دنیای مد به آن توجه بسیاری می‌شود و دارای تنوع زیادی است. گردنبند چوکر از جنس‌های متفاوتی مانند طلا، نقره و بدل درست می‌شود و با گستردگی و طرح‌های زیاد وارد بازار می‌شود.

خوب است بدانید که در زمان ویکتور یعنی سال 1837تا 1901 میلادی در انگلستان این نوع گردنبند دارای طرفداران بسیار زیادی بوده است و شخصیت‌های معروف از گردنبند چوکر استقبال کرده‌اند. همچنین این نوع گردنبند به خاطر طراحی منحصر به فردی که دارد توجه بسیاری از آقایان را به خود جلب می‌کند و به نوعی خانم‌ها با استفاده از این نوع گردنبند قصد نمایش گردن بلند خود را دارند. پس سعی کنید با دقت و توجه زیادی آن را انتخاب کنید تا بتوانید در اجتماع بسیار زیبا و خوشتیپ جلوه کنید.

آیا گردنبند چوکر معنای بدی دارد؟

بهتر است بدانید که گردنبند چوکر اصلا معنای بدی ندارد و در سال 1990 میلادی این گردنبند بسیار رایج شده است و در میان بسیاری از فرهنگ‌ها یک گردنبند شیک و ساده تلقی می‌شود. در صورتی که هنوز به استفاده از گردنبند چوکر تردید دارید، بهتر است به سمت لباس‌ها، کفش‌ها و وسایلی مانند رژ لب قرمز، دامن کوتاه چرمی و کفش‌های پاشنه بلند نروید زیرا معمولی نیستند. در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از گردنبند چوکر به استایل خود شخص بستگی دارد و هر چیزی که در نظر او زیبا باشد، می‌تواند از آن استفاده کند.

چه نکاتی را هنگام خرید باید رعایت کنیم؟

اندازه‌گیری دور گردن

در هنگام انتخاب گردنبند چوکر باید به اندازه دور گردن خود آگاه باشید و گردنبند بزرگ تهیه نکنید چرا که در انتخاب این مدل گردنبند باید به این نکته توجه داشته باشید که به نوعی گردنبند به گردن شما بچسبد. همچنین اندازه استاندارد این مدل گردنبند میان 356 تا 406 میلی‌متر می‌باشد.

توجه به طول و عرض گردن

گردنبند چوکر بیشتر مناسب خانم‌هایی است که گردن کشیده‌ای دارند و در صورتی که گردن کوتاهی دارید اما می‌خواهید از گردنبند چوکر استفاده کنید، سعی کنید که از مدل ظریف‌تری کمک بگیرید این کار باعث می‌شود گردن شما غیرطبیعی جلوه ندهد. همین‌طور در صورت بلند بودن گردن از چوکر با جزئیات بیشتر می‌توانید کمک بگیرید تا بلند بودن گردن شما زیاد دیده نشود اما اگر گردن شما کوتاه است بهتر است از نمونه ساده آن استفاده کنید.

توجه به رنگ و استایل در انتخاب گردنبند چوکر

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب گردنبند چوکر توجه به رنگ و استایل آن می‌باشد. گردنبند باید با رنگ پوست شما تناسب داشته باشد اما بهتر است که از رنگ مشکی یا خنثی کمک بگیرید تا بتوانید با هر لباسی آن را ست کنید و چنانچه در ساخت و طراحی گردنبند چوکر شما، سنگ به کار رفته است سعی کنید تا با رنگ چشم شما ست شود این کار موجب جذابیت و زیبایی شما می‌شود.

معرفی 10 مدل برگزیده

لازم است بدانید که تمامی مدل‌های زیر از طلای 18 عیار و مرغوب‌ترین مدل چرم که از چرم طبیعی مشهد می‌باشد، استفاده شده است. همچنین ساخت و طراحی الگو‌های آن توسط لیزر می‌باشد و آبکاری مات دارد.

گردنبند چرم و طلا طرح رقص سما کد FA059

این گردنبند زیبا و خاص طرح رقص سما را دارد که طرفداران زیادی دارد.

گردنبند چوکر تلفیق چرم با طلا طرح فانتزی بال کد FA069

این نوع گردنبند یک طرح فانتیزی و مینیمال بال دارد. همچنین این کد دستبندی با همین مشخصات دارد.

گردنبند چرم و طلا طرح قلب و مروارید کد HA037

این مدل گردنبند منحصر به فرد طرح 3 قلب آویزی به همراه مروارید دارد.

گردنبند تلفیقی چرم – طلا طرح واژه عشق کد TX017

این مدل به صورت طرح کلمه عشق با توپاز قرمز است. همچنین این کد دستبند چرم و طلا، گوشواره و آویز طلا هم دارد که گوشواره آن از نوع بالا گوشواره عصایی است و آویز طلا با برگ استیل و آبکاری برنزی دارد.

گردنبند طرح اسلیمی فرم اشک کد OT094

این طرح زیبا و جذاب به شکل اسلیمی است و یک تیکه چرم قهوه‌ای سوخته به حالت اشک دارد و ساخت آن قالبی است.

گردنبند چرم و طلا طرح قلب کد HA034

طرح این مدل گردنبند چوکر جذاب به صورت دو قلب تو در توی آویز است. همچنین این مدل دستبند ست نیز دارد.

گردنبند چرم و طلا طرح گلبرگ کد PL037

این مدل گردنبند گلبرگ اسلیمی است ولی دستبند آن تک گلبرگ دارد.

گردنبند چرم و طلا طرح گل پنج پر کد PL054

این مدل گردنبند جذاب طرح مینیمال گل پنج پر آویزی دارد. این کد دستبند با همین مشخصات دارد.

گردنبند چرم و طلا طرح پروانه کد AN039

این مدل خاص و زیبا طرح آن دو عدد پروانه است که مانند کد قبل دستبند هم دارد.

گردنبند چرم و طلا طرح نت موسیقی کد FA032

این مدل گردنبند جذاب هم طرحی مانند نت موسیقی دارد که مانند دو مدل قبل دستبند هم دارد.

آیا این نوع گردنبند برای آقایان مناسب است؟

گردنبند چوکر نه تنها برای خانم‌ها مناسب می‌باشد، بلکه می‌تواند برای آقایان هم زیبا و منحصر به فرد باشد. به طوری که می‌توانند از نوع ساده‌تری کمک بگیرند اما به این نکته توجه داشته باشید که چوکر برای آقایان نباید شل باشد و تا جایی که ممکن است باید حالت چسبان داشته باشد چرا که در این حالت بسیار جذاب جلوه می‌کند.

نحوه ست کردن گردنبند چوکر با لباس

در صورتی که می‌خواهید در مراسم رسمی مانند عقد یا عروسی شرکت کنید، حتما سعی کنید که از لباسی استفاده کنید که دور گردن آن کمی باز باشد که بتوانید از چوکر نقره‌ای در این حالت کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از یک مروارید بر روی گردنبند استفاده کنید. استفاده از گردنبند که دارای رشته‌های ساده و منجوق می‌باشد نیز مناسب است. با این حال توجه به سن و محیطی که در آن قرار می‌گیرید، بسیار اهمیت دارد و همواره باید گردنبندی را انتخاب کرد که شما را زیباتر نشان دهد که مورد تمسخر واقع نشوید.

جنس انواع گردنبند چوکر

  • پارچه‌ای: این مدل از گردنبند در قرون وسطی با استفاده از پارچه ساتن یا مخمل طرفداران زیادی پیدا کرد. همچنین این نوع انتخاب می‌تواند برای افرادی مناسب باشد که به فلز حساسیت دارند و رنگ پارچه را می‌توانند به راحتی با رنگ لباس ست کنند.
  • چوکر چرمی: گردنبند چوکر چرمی نیز طرفداران زیادی دارد تنها ممکن است به خاطر ضخیم بودن چرم کمی آزار دهنده باشد اما برای بسیاری از افراد جذاب و زیبا به نظر می‌رسد.
  • نقره: یکی از طراحی‌های مورد استفاده و پرطرفدار استفاده از نقره می‌باشد. این مدل گردنبند نسبت به بقیه زیبا‌تر و شیک‌تر است و در در طرح‌های متفاوت با انواع زنجیر‌های چند لایه ساخته می‌شود.

امیدواریم تا حدودی شما همراهان عزیز را با گردنبند چوکر و انواع مدل پرطرفدار آن آشنا کرده باشیم. ممنون می‌شویم نظرها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

تیم محتوای دایاگلد

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود، * دارها الزامی هست

آخرین عناوین

نویسندگان برتر