خرید طلا برای کودک و نکاتی که بهتر است بدانید

خرید طلا برای کودک و نکاتی که بهتر است بدانید

خرید طلا می‌تواند یک هدیه مناسب خاص برای کودکان باشد اما در کنار زیبایی و خاص بودن بهتر است نکات بسیار مهمی را مد نظر داشته باشید که در هنگام خرید باید به آن‌ها دقت کنید.

خرید طلا برای کودک یک ایده عالیست چون یک هدیه گرانبها و ماندگار محسوب می‌شود. تا به حال حتما شنیده‌اید وقتی نوزادی تازه متولد می‌شود اقوام نزدیک به دیدن نوزاد می‌روند و یکی از بهترین کادوهای تولد کودک که بیشتر مادر بزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها دوست دارند به نوه خود بدهند، طلا است. یکی از مزیت‌های خرید طلا، تنوع بالای آن است که برای هر سلیقه‌ای انتخابی متناسب دارد. همچنین قیمت‌های سبک‌های مختلف طلا با هم تفاوت دارد. اگر قصد خرید طلا برای کودک دارید بهتر است است بدانید به همین سادگی نیست زیرا خرید طلا برای کودکان و نحوه مراقبت از آن با خرید طلا برای بزرگسالان متفاوت است. خوب است قبل از خرید طلا برای کودکان یکسری نکات را بدانید تا یک خرید عالی و با آگاهی را تجربه کنید.

از چه زمان می‌توان برای کودک طلا استفاده کرد؟

فلزاتی همانند طلا به دلیل زیبایی، ماندگاری و مقاومتی که دارند از زمان‌های قدیم مورد توجه انسان‌ها قرار گرفته است. بیشتر مردم از طلا برای آراستگی بدن و تزئین لباس خود استفاده می‌کنند. خوب است بدانید راه و رسم استفاده از طلا برای جنسیت‌های مختلف حتی فرهنگ‌‌های مختلف با هم فرق دارد. مردمان قدیم بر این باور بودند که بعضی از زیورآلات از کودکان در برابر بیماری و شیطان حفاظت می‌کند. چنین اعتقادهایی در فرهنگ ایرانی هم دیده می‌شود و حتی الان هم برخی از این باورها بین مردم رایج است. به عنوان مثال دستبند، گردنبند و سنجاق چشم نظر از جمله زیورآلاتی هستند که از کودک و نوزاد در برابر چشم بد، انرژی منفی و بیماری حفظ می‌کند. امروزه این باورها کمرنگ شده و از طلا برای زیبایی ظاهر کودک و نوعی سرمایه برای آینده او استفاده می‌شود.

انواع طلا مخصوص کودکان

در بازار انتخاب‌های زیاد و عالی برای انتخاب وجود دارد منتها هر کدام برای سنی خاصی مناسب هستند که عبارتند از:

  • پسونک طلا یکی از ویژه‌ترین نوع زیورآلات طلا محسوب می‌شود که بعضی از والدین به نوزاد خود هدیه می‌دهند.
  • آویز طلا، پلاک طلا، وان یکاد یا چشم نظر نمونه‌های زیبای طلای کودکان است که به صورت میناکاری در شکل‌های مختلف وجود دارد. وزن سبک و قیمت مناسب آن دلیل محبوبیت آن است. برای نوزادان و کودکان به راحتی قابل استفاده و در کنارش با صرفه است.
  • سنجاق سینه نوزاد برای استفاده با پلاک یا جداگانه، می‌شود استفاده کرد.
  • انواع النگو در بازار برای کودکان وجود دارد که متناسب با سن کودک باید خرید.
  • اگر می‌خواهید هدیه بدهید این سرویس‌های طلای کودکان که طرح‌های فانتیزی و بچگانه دارند، بسیار مناسب و خوش قیمت هستند.
  • دستبند طلا برای استفاده کودکان و نوزادان بسیار آسان و مناسب است و در طرح‌های بسیار متنوعی است.
  • گوشواره طلا یکی از پر طرفدارترین زیورآلات برای دختر بچه‌هاست که از همان نوزادی والدین به فکر خرید آن هستند.
گوشواره مناسب برای کودک

نکاتی درباره خرید طلا برای کودک

زمانی که قصد دارید برای کودک خود طلا بخرید علاوه بر زیبایی ظاهری لازم است نکاتی را بدانید:

  • عیار طلا: بیشتر کودکان معمولا به طلا حساسیت ندارند اما چون طلا با فلزات دیگر ترکیب می‌شود احتمال دارد درصد کمی از کودکان به آن حساسیت داشته باشند. بهتر است طلاهایی با عیار بالا برای کودکان و نوزادان بخرید و در صورت بروز هر گونه حساسیت بلافاصله آن را دربیاورید.
  • طلای توخالی: طلاهای کم وزن معمولا توخالی هستند و با کوچکترین فشار شکسته می‌شوند. در ضمن ممکن است کودک طلا را در دهان خود بگذارد یا با آن ور برود که به این خاطر احتمال شکستن طلا وجود دارد.
  • سایز: کودکان بیشتر اوقات در حال بازی و جنب و جوش هستند. قبل از خرید طلا برای آن‌ها خوب است این نکته را بدانید که زیورآلاتی که خیلی تنگ یا گشاد هستند مناسب نیست. طلا را باید به راحتی و بدون اذیت شدن کودک، استفاده کرد. کودکان چون در سن رشد هستند گردنبند طلای زنجیری که در مواقع لزوم تغییر کند مناسب است.
  • قفل طلا: قفل انواع زیورآلات باید طوری باشد که کودک قادر به باز کردن آن نباشد.
  • طرح: اگر برای سرمایه گذاری برای کودک، طلا می‌خرید از خرید طلاهایی که مناسب بزرگسالان است، خودداری کنید. طلاهای کودک معمولا سبک و طرح خاصی دارند که مناسب شرایط روحی و جسمی کودکان طراحی می‌شود.
  • طول زنجیر: اگر قصد دارید برای کودک خود گردنبند بخرید نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد. یادتان باشد حتما به فروشنده سن و جنسیت کودک را بگویید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دستبند طلا که به سه صورت زیر است:

  • حک اسم روی دستبند طلا: حک کردن اسم کودک یا یکی از نقاشی‌های کودک روی دستبند، آن‌را به یک هدیه ماندگار و خاص تبدیل می‌کند.
  • دستبند زنجیری: این نوع دستبندها به خاطر انعطاف پذیری که دارند دست کودک را اذیت نمی‌کنند و به راحتی در دست می‌توان آویخت یا دربیاورید.
  • دستبند بنگل: معمولا صاف و صیقلی هستند تا موقع استفاده کودک آسیبی به پوست دست کودک نرسد.

بیشتر بدانید: نحوه محاسبه قیمت طلا به صورت آنلاین

گوشواره بچگانه

گوشوراه‌هایی که فرم آویزان دارند، برای نوزادان مناسب نیست زیرا ممکن است هنگام لباس عوض کردن کودک به لباس گیر کند یا آسیبی به گوش برسد. نوزادان معمولا این نوع گوشواره را شئی اضافه می‌دانند و او را می‌کشند. گوشوراه‌هایی که به گوش می‌چسبند و میخ کوتاهی دارند، برای کودکان مناسب است. موقع خرید گوشواره به قفل آن که اهرمی باشد، حتما توجه کنید چون از سایر قفل‌ها محکم‌تر است.

خرید انگشتر طلا برای کودک مناسب است؟

برخی از والدین علاقه دارند برای کودک خود انگشتر طلا بخرند اما نمی‌دانند خرید انگشتر برای کودک خطری دارد یا نه؟ پاسخ به این سوال زمانی درست است که شما بدانید برای چه سنی دقیقا قصد خرید انگشتر دارید. کودکان زیر 4 یا 5 سال توانایی تشخیص به قدر کافی ندارند و بیشتر علاقه دارند هر جسمی نزدیکشان باشد آن را در دهان خود بگذارند. در صورتی که کودک شما کمتر از 4 سال سن دارد خرید انگشتر مناسب نیست اما کودک‌های بالای 4 سال به راحتی قادر به تشخیص خوراکی از غیر خوراکی هستند. اگر کودک شما بالای 5 سال سن دارد بدون نگرانی برای او انگشتر بخرید.

بهترین نوع هدیه طلا، برای دختران در سنین مختلف چیست؟

دختران در هر سنی باشند به طلا علاقه دارند اما بهترین هدیه برای نوزاد گوشواره یا پلاک طلا است اما دستبندی که اسم کودک روی آن حک شده است هم مناسب است. اگر می‌خواهید برای کودک بالای یک سال طلا بخرید دستبدهای مرواریدی یا انواع دستنبدهای ظریف هم مناسب است. در صورتی که کودک شما بالای 5 سال سن دارد و دوست دارید بیشتر هزینه کنید خرید یک ست یا نیم ست با طرح شخصیت‌های کارتونی بسیار مناسب است.

آسیب طلا برای سلامتی کودک

  • خفگی به خاطر فشار: انواع گردنبندها می‌توانند در خواب سبب خفگی کودک شوند که برای نوزاد زیر یک سال مناسب نیست. برای جلوگیری از این اتفاقات توصیه می‌شود محیط خواب کودک یا تخت او خالی از هر شیئ خطر آفرینی باشد. اگر دوست دارید از دستبند و گردنبند برای کودک خود استفاده کنید موقع خواب آن را دربیارید.
  • خفگی از گلو: نوزادان هر چیزی را دردهان خود می‌گذارند، گردنبند و دستبند هم به راحتی مهره‌هایش جدا می‌شود پس خفگی، نوزاد را تهدید می‌کند. کودکان حتی ممکن است گوشوراره را دربیاورند و در دهان خود بگذارند.
  • مسمومیت با سرب: اجازه ندهید کودک طلاهای خود را در دهان بگذارد زیرا احتمال مسمومیت با سرب وجود دارد. کودکان زیر 6 سال بیشتر مستعد ابتلا به این نوع مسمومیت هستند و می‌تواند بر رشد جسمی و روانی کودک اثر بگذارد.
  • زخم و عفونت گوش: از گوشواره نوک تیز برای کودک استفاده نکنید زیرا پوست کودک حساس است و ممکن است آسیب ببیند. بهترین گزینه انتخاب گوشواره گرد و لبه دار است تا کودک اذیت نشود. گوشواره را زود به زود تمیز کنید تا از انتقال آلودگی به بدن و پوست کودک پیشگیری شود.

بهتر است زمانی که کودک در بیرون از خانه و تنها مشغول بازی است طلایی با او نباشد چون ممکن است توسط افراد سودجو اذیت شود یا حتی طلای خود را گم کند.

دایاگلد

منابع:

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود، * دارها الزامی هست

آخرین عناوین

نویسندگان برتر

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط