بهترین روش‌ها برای تغییر سایز انگشتر طلا

بهترین روش‌ها برای تغییر سایز انگشتر طلا

انگشتر طلا بین مردان و زنان محبوبیت زیادی دارد و یکی ار زیباترین زیورآلات است که زیبایی خاص خود را دارد. یکی از مواردی که در انگشتر اهمیت دارد، سایز آن است. آیا با ترفندهای تغییر سایز انگشتر آشنا هستید؟ پس همراه ما باشید.

انگشتر طلا همواره در میان فرهنگ‌های متفاوت نماد قدرت و درجه اجتماعی است. به همین دلیل مردان و زنان زیادی از انگشتر استفاده می‌کنند زیرا همواره به عنوان یکی از ارزشمندترین و جذاب‌ترین زیورآلات به شمار می‌آید. استفاده از انگشتر در دستان شما می‌تواند جذابیت و استایل شما را تغییر دهد. یکی از نکات مهمی که برای انگشتر همواره باید مورد توجه قرار بگیرد، سایز آن است.

سایز انگشتر به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات در خرید آن به شمار می‌آید. تناسب سایز انگشتر با انگشت شما بسیار حائز اهمیت است. گاهی ممکن است که سایز انگشتر در انگشتان شما به دلایل متفاوتی بزرگ یا کوچک باشد. برای تغییر سایز انگشتر بهتر است که به متخصصان و گوهرشناسان مراجعه کنید. اما در این متن با ارائه ترفندها و روش‌هایی به شما توضیح می‌دهیم که در منزل سایز انگشتر را افزایش یا کاهش دهید.

عناوینی که با هم در ادامه می‌خوانیم:

تغییر سایز انگشتر چه اهمیتی دارد؟

در میان اکسسوری و زیورآلات، سایز انگشتر بسیار حائز اهمیت است. چنانچه سایز انگشتر شما بیش از اندازه بزرگ باشد، خطر گم شدن، سقوط کردن، شکستن و ضربه خوردن افزایش  پیدا می‌کند. همچنین در صورتی که سایز انگشتر کوچک باشد، منجر به آسیب دیدن انگشت شما می‌شود و ممکن است جریان خون را در انگشت شما مسدود کند و خشکی و تورم به همراه داشته باشد.

بنابراین روش صحیح این است که همواره انگشتر را براساس سایز مناسب انگشت خود خریداری کنید. از طرفی دیگر ممکن است در اثر دلایل متفاوتی مانند چاقی یا کاهش وزن سایز انگشت شما تغییر کند. بنابراین ناچار خواهید شد تا سایز انگشتر خود را تغییر دهید. خوب است بدانید که سایز مناسب انگشتر باید طور باشد که به طور صحیح در انگشت جا شود و خیلی حرکت نکند. در نتیجه برای داشتن اطلاعات کافی در مورد سایز انگشتر خود باید آن را اندازه‌گیری کنید.

روش اندازه‌گیری سایز انگشتر به چه صورتی است؟

برای اندازه‌گیری سایز انگشتر و انگشت خود می‌توانید از روش نخ استفاده کنید. در این روش باید نخ را به دور انگشت خود به گونه‌ای بپیچید که نخ خیلی تنگ و گشاد نباشد. محل اتصال دو سر نخ را با خودکار علامت‌گذاری کنید. سپس نخ را از دور انگشت خود بیرون بیاورید و آن را در بازوی انگشتر قرار دهید. چنانچه نقطه‌ای که بر روی نخ علامت‌گذاری کردید با حلقه انگشتر یکسان بود، انگشتر با سایز انگشت شما تناسب دارد.

بیشتر بدانید: زنان و مردان متولد اسفند و انتخاب بهترین هدیه برای آن‌ها

نکته: عوامل متفاوتی می‌توانند سایز انگشت شما را در طول روز تغییر دهند. این عوامل شامل دمای هوا، تورم، تنگی عضلات و فعالیت‌های روزمره است. بنابراین بهتر است که سایز انگشت خود را در حالت طبیعی و آرام اندازه‌گیری کنید تا سایز دقیقی در اختیار داشته باشید.

راهکارهای تغییر سایز انگشتر

ترفندهای مختلف تغییر سایز انگشتر

تغییر سایز انگشتر با برش و جوش

گوهرشناسان و زرگران می‌توانند برای تغییر سایز انگشتر، آن را بریده و سپس دوباره جوش دهند. در این روش قسمتی از انگشتر را بریده و سایز آن را کوچک می‌کنند. سپس انگشتر را دوباره به یکدیگر جوش می‌زنند. این روش معمولاً برای کاهش سایز انگشتر به کار می‌رود. در صورتی که می‌خواهید که سایز انگشتر را افزایش دهید، زرگر آن را پس از بریدن به سمت سایز مورد نظر کش می‌دهد و از فلزات دیگر برای پر کردن فضای بین دو حلقه انگشتر استفاده می‌کند.

استفاده از توپ‌های سایزگیری

در این روش زرگر ابتدا ۲ توپ فلزی از طلا یا فلزات گرانبهای دیگر را داخل تیرک انگشتر جوش می‌زند. به طور معمول این روش به عنوان روش‌های غیر دائمی و بسیار مقرون به صرفه برای تغییر سایز انگشتر است. این چوب‌های فلزی برای کاهش سایز انگشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی دیگر وجود این چوب‌ها می‌تواند موجب اذیت کردن انگشت شما شود و احساس راحتی را در دستان شما از بین ببرد اما این روش می‌تواند ظاهر و استحکام انگشتر شما را به طور کامل حفظ کند.

بیشتر بدانید: انتخاب طلا براساس رنگ پوست

استفاده از انگشتر داخلی

یکی دیگر از روش‌های حرفه‌ای برای تغییر سایز انگشتر می‌تواند اضافه کردن لایه‌ای از انگشتر فلزی به داخل پدال انگشتر باشد. در حقیقت این انگشتر شکلی مشابه نعل دارد که بسیار انعطاف‌پذیر است. در این روش، زرگر یک زنجیره و قفل در پایین انگشتر قرار می‌دهد تا شخص به راحتی انگشتر خود را باز و بسته کند.

استفاده از فنر

فنر به شکل نعل اسب در داخل حلقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از فنر به عنوان یکی از روش‌های ارزان قیمت و متداول به حساب می‌آید.

دستگاه خاص

یک دستگاه خاص در اختیار جواهر فروشان و متخصصان زرگر قرار دارد. عملکرد این دستگاه به گونه‌ای است که انگشتر به صورت حرفه‌ای و به آرامی فشرده شده تا زمانی که به سایز دلخواه برسد اما احتمال آسیب به انگشتر هم هست.

راهکارهای خانگی برای کاهش سایز انگشتر

استفاده از انگشترهای پلاستیکی

یکی از روش‌های متداول خانگی برای تغییر سایز انگشتر استفاده از تنظیم کننده‌های انگشتر پلاستیکی است. این محصول معمولاً از سیلیکون ساخته می‌شود که بسیار انعطاف‌پذیر بوده و بین انگشت و انگشتر قرار می‌گیرد. در این حالت انگشتر بر روی پلاستیک به خوبی قرار می‌گیرد و احتمال افتادن آن کاهش پیدا می‌کند.

استفاده از نخ

یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای کوچک کردن انگشتر استفاده از نخ است. برای همین منظور کافی است که با صبر و دقت نخ را آرام آرام به دور حلقه انگشتر بپیچید. خوب است بدانید که این روش ارزان و کاربردی می‌تواند زیبایی انگشتر شما را از بین ببرد اما به عنوان یک روش موقتی کاربرد دارد.

استفاده از چسب گرم

چسب گرم می‌تواند برای کوچک کردن سایز انگشتر نیز به کار رود. گفتنی است که این روش به عنوان خطرناک‌ترین گزینه در میان روش‌های پیشنهادی است چرا که این چسب ممکن است به مرور زمان در اثر گرمای دست موجب سوختگی پوست شما شود. از طرفی دیگر استفاده از چسب برای تغییر سایز انگشتر باید با دقت و تمرکز بالایی انجام شود.

امیدواریم مطالب فوق براب شما همراهان همیشگی کاربردی بوده باشد. ممنون می‌شویم نظرها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

تیم محتوای دایاگلد

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود، * دارها الزامی هست

آخرین عناوین

نویسندگان برتر