گره گردنبند و نکاتی کاربردی در مورد باز کردن گره زنجیر

گره گردنبند و نکاتی کاربردی در مورد باز کردن گره زنجیر

امروزه یکی از مسائلی که در صنعت مد بسیار اهمیت دارد، مراقبت یا نگهداری از اکسسوری است. متاسفانه گاهی احتمالا دیده‌اید که زنجیر گردنبند گره خورده است یا دچار شکستگی شده است. آیا با روش‌های باز کردن گره گردنبند آشنا هستید؟ پس همراه ما باشید.

مراقبت و نگهداری از اکسسوری در صنعت مد بسیار اهمیت دارد. امروزه جواهرات نه تنها برای زنان بلکه برای آقایان نیز بسیار با ارزش و مهم تلقی می‌شود. یکی از مهمترین دغدغه‌های خانم‌ها و آقایان نحوه نگهداری درست از زیورآلات است. این نگهداری باید به شیوه‌ای باشد که در مدت زمان استفاده از آن دچار پارگی یا شکستگی و تغییر رنگ نشود. احتمالا بارها درگیر این مشکل شده‌اید که زنجیر گردنبند دچار گره می‌شود و به راحتی باز نمی‌شود این کار باعث کلافه شدن افراد می‌شود.

معمولا گره‌ها به راحتی ایجاد می‌شود ولی باز کردن آن‌ها اصلا راحت نیست. در این حالت احتمال شکستن گردنبند طلا بالا می‌رود و اگر از روش صحیح برای باز کردن آن استفاده نکنید، ممکن است زنجیر دیگر قابل استفاده نباشد. خبر خوب این است که باز کردن گره گردنبند معمولا امکان‌پذیر است ولی نیاز به صبر و تحمل دارد. در این متن با ارائه روش‌های گوناگون می‌توانید به راحتی گره زنجیر خود را باز کنید و نگران پاره شدن آن نباشید. پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید تا با این نکات کاربردی آشنا شوید.

عناوینی که با هم در ادامه می‌خوانیم:

قبل از باز کردن گره گردنبند باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه زیورآلات نه تنها برای خانم‌ها بلکه برای آقایان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهمترین مشکلاتی که استفاده از اکسسوری و زیورآلات را برای ما سخت می‌کند، گره زنجیر است. بنابراین یکی از مشکلات زیادی که ممکن است برای زیورآلات پیش بیاید، گره آن می‌باشد. در صورتی که گردنبند به درستی باز نشود ممکن است که زنجیر دچار شکستگی شود. در این متن می‌خواهیم روش‌های صحیح باز کردن گره زنجیر گردنبند را بیان کنیم تا با کمک آن به راحتی گره گردنبند را باز کنید. قبل از آنکه به سراغ روش‌های باز کردن زنجیر گردنبند برویم بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • گردنبند را بر روی یک سطح صاف و تمیز قرار دهید. برای این کار بهتر است از میز یا کتاب قطور کمک بگیرید.
  • توجه داشته باشید که سطح مورد نظر دارای نور کافی باشد. نور کافی محل گره‌ها و نحوه پیچیده شدن آن‌ها را به خوبی نمایان می‌کند و کار شما را در باز کردن گره تسهیل می‌بخشد.
  • بهتر است رنگ میز با رنگ گردنبند در تضاد باشد تا گره‌ها به خوبی دیده شوند. اگر رنگ گردنبند یا زنجیر روشن است از میز تیره برای باز کردن گره کمک بگیرید و اگر رنگ زنجیر تیره است از رنگ متضاد آن استفاده کنید.
  • در صورتی که یک یا چند زنجیر به هم گره خورده دارید، باید تمامی قفل‌های آن را باز کنید. این کار موجب می‌شود تا دو سر گردنبند آزاد شود و فرایند باز شدن گره‌ها راحت‌تر صورت بگیرد.
  • توجه داشته باشید که به هیچ عنوان به گردنبند فشار وارد نکنید، این کار موجب می‌شود که گره‌ها محکم‌تر شود یا زنجیر پاره شود.

بیشتر بخوانید: گردنبند طلا و نکاتی که بهتر است بدانید

ترفندهایی برای جلوگیری از گره گردنبند

چگونه از ایجاد گره در زنجیر جلوگیری کنیم؟

حتما تا به حال این مشکل برای شما پیش آمده است که زنجیر گردنبند دچار گره و آسیب شده باشد یا حتی شکسته باشد و دیگر قابل استفاده نباشد. یکی از مهمترین روش‌های نگهداری از اکسسوری و زیورآلات این است که از ایجاد گره در آن جلوگیری کنیم در این صورت می‌توانیم برای مدت بسیار زیادی از آن استفاده کنیم و نگران شکستگی آن‌ها نباشیم.

جعبه

یکی از نکات مهمی که همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که هر نوع از زیورآلات و زنجیرها در جعبه مخصوص خود قرار بگیرد. این کار موجب می‌شود، نه تنها تغییری در رنگ زنجیرها به علت واکنش‌های شیمیای میان فلزات رخ ندهد، بلکه گردنبند دچار گره نمی‌شود.

نی

در صورتی که برای هر کدام از زنجیرهای خود جعبه در دسترس ندارید، بهتر است از نی نوشابه کمک بگیرید. در این صورت هر کدام از زنجیرها را به صورت جداگانه در نی نوشابه قرار می‌دهید و با این کار از گره خوردن آن جلوگیری می‌کنید.

بیشتر ببینید: ست دستبند و معرفی 10 مدل برتر دستبند ست مردانه و زنانه

چوب

استفاده از چوب نیز برای ثابت کردن زنجیر بسیار کاربردی است. در این روش زنجیرها را به صورت جداگانه و با رعایت کمی فاصله به چوب متصل می‌کنید و با خیال راحت از آن‌ها استفاده می‌کنید.

آویز گردنبند

امروزه به علت تنوع زیاد در اکسسوری و زیورآلات آویز گردنبند بسیار رایج است. این آویز مانند شاخه‌های یک درخت است که به راحتی زنجیرهای گردنبند و دستبند را به آن آویزان می‌کنند. استفاده از این آویز زیبایی خاصی به میز آرایش می‌دهد.

کیسه پلاستیکی

اگر قصد دارید به سفر بروید و گردنبند خود را همراه خود داشته باشید، می‌توانید از یک کیسه پلاستیکی کوچک کمک بگیرید. در این حالت باید زنجیر را به گونه‌ای درون کیسه قرار دهید که قفل آن بیرون گره بماند. در این صورت گردنبند و زنجیر شما گره نمی‌خورد.

دستمال کاغذی

کمک گرفتن از دستمال کاغذی به این صورت است که آن را به شکل لوله در می‌آورید و زنجیر را دور تا دور آن می‌پیچانید. در این حالت زنجیر شما حتی اگر بسیار بلند باشد به هیچ عنوان گره نمی‌خورد.

بستن قفل زنجیر

چنانچه در حال حاضر از گردنبند استفاده نمی‌کنید، بهتر است قفل آن را ببندید تا گره نخورد.

اسپیسر

اسپیسر گردنبند در حقیقت دو میله جدا از هم هستند که در هم چفت می‌شوند و برای گردنبندهای چند لایه و ظریف بسیار کاربرد دارد. استفاده از اسپیسر به این صورت است که یک سر گردنبند به یک طرف میله و سر دیگر به میله دیگر آن متصل می‌شود. در این حالت زنجیر گردنبند اصلا گره نمی‌خورد و روی هم قرار نمی‌گیرد.

روش‌های باز کردن گره گردنبند

استفاده از روغن برای باز کردن گره گردنبند

در این روش می‌توانید از روغن زیتون یا روغن بچه برای باز کردن گره گردنبند کمک بگیرید. مقدار کافی روغن بر روی گره بریزید و کمی زنجیر را حرارت دهید تا گره‌های آن منبسط شوند و امکان باز شدن آن‌ها به راحتی فراهم گردد. توجه داشته باشید در صورتی که گردنبند ظریف و نازک است از سوزن نوک تیز برای شل کردن گره‌ها کمک بگیرید. در تمام مراحل سعی کنید آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید تا با موفقیت و بدون شکستگی گره گردنبند خود را باز کنید. همچنین می‌توانید بعد از اینکه گردنبند را به روغن آغشته کردید آن را بر روی یک وسیله ارتعاشی مانند لباسشویی قرار دهید. این کار موجب شل شدن گره‌ها و تسهیل در باز کردن آن‌ها می‌شود.

استفاده از پیچ گوشتی برای باز کردن گره گردنبند

این روش که ساده‌ترین راه برای باز کردن گره زنجیر است، احتمال آسیب به گردنبند یا زنجیر بسیار زیاد است. بنابراین این راه باید با آرامش و صبوری بیشتری صورت بگیرد تا مشکلی برای زنجیر پیش نیاید. همچنین بهتر است برای این کار زنجیر را بر روی یک کتاب قطور و محکم قرار دهید. در این روش باید سر تیز پیچ گوشتی را درون گره‌ها قرار دهید و به آرامی آن را به چپ و راست بکشید تا گره‌ها شل شوند.

امیدواریم مطالب فوق برای شما همراهان عزیز کاربردی بوده باشد. ممنون می‌شویم نظرها و پیشنهادهای سازنده خود را با ما در میان بگذارید.

تیم محتوای دایاگلد

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود، * دارها الزامی هست

آخرین عناوین

نویسندگان برتر